To dobra wiadomość dla kierowców. Po ponad roku od rozpoczęcia, zakończyły się prace związane z remontem nawierzchni na autostradzie A-2 pomiędzy węzłami „Emilia” oraz „Stryków”.  Ze względu na skomplikowany charakter przedsięwzięcia prace podzielone były na wiele etapów – ostatni z nich obejmował północną jezdnię (kierunek Poznań) od węzła „Stryków” do Punktu Poboru Opłat. Aktualnie ruch na tym odcinku odbywa się już po obu jezdniach, a na węźle „Stryków” (A-2/DK-14) znów można wyjechać z Łodzi w kierunku Poznania.

Odcinek, którego remont właśnie się zakończył, został przekazany do ruchu latem 2006 roku. Był więc eksploatowany od ponad 16 lat. Biorąc pod uwagę fakt, że trwałość nawierzchni bitumicznych (asfaltowych) do pierwszego remontu ocenia się na 10-15 lat, próbę czasu zniósł doskonale.

Jaki informuje rzecznik prasowy łódzkiego Oddziału GDDKiA Maciej Zalewski, remont łącznie objął 20-kilometrowy odcinek drogi i prowadzony był etapami bez wstrzymywania przejazdu, co wymagało bardzo starannie przygotowanej organizacji ruchu. Podczas prac, które prowadzone były raz na jednej, raz na drugiej jezdni, przyjęto założenie, aby nie zamykać dwóch sąsiadujących ze sobą węzłów autostradowych.  Tym samym ograniczone zostały do minimum uciążliwości dla kierowców, przy utrzymaniu wygodnego wyjazdu na autostradę zarówno w kierunku Warszawy, jak i Poznania.

W ramach remontu wymieniono dwie warstwy nawierzchni, dodatkowo stosując siatkę stalową (na jezdni południowej) i specjalną geowłókninę (na jezdni północnej). Zapewni to kolejne kilkanaście lat bezproblemowej eksploatacji. Remont kosztował nieco ponad 71 mln zł.

Źródło: GDDKiA

R.Poradowski