Gdy przed laty oddano do użytku drogę ekspresową S-8, nazywaną teraz Trasą Bohaterów Bitwy Warszawskiej, nie brakowało głosów, że będzie z niej korzystało niewielu kierowców. Jednak szybko okazało się, że ta arteria przejęła znaczną część ruchu tranzytowego i niedługo trzeba będzie myśleć o jej poszerzeniu o dodatkowe pasy jazdy, jak w przypadku A-2 z Łodzi do stolicy. Ten wzrastający z roku na rok ruch pojazdów widać doskonale na parkingach zlokalizowanych przy S-8.

Na parkingach MOP w rzgowskiej gminie, po obu stronach S-8, przez całą dobę parkuje wiele pojazdów, głównie ciężarowych. Kierowcy i podróżni mają do dyspozycji sanitariaty i miejsce do wypoczynku, jest tu również urządzenie umożliwiające „tankowanie” prądu przez pojazdy elektryczne (stacja EKOEN). Niestety, mimo deklaracji ze strony łódzkiego Oddziału GDDKiA, który wreszcie rozstrzygnął przetarg na wybudowanie stacji paliwowej i obiektu gastronomicznego – nic się nie dzieje w związku ze wspomnianą inwestycją. Czyżby opóźnienia wynikały z kłopotów na rynku budowlanym, szalejących cen i inflacji?

Gwoli ścisłości trzeba wspomnieć o tym, że GDDKiA zadbała na wspomnianym MOP o wypoczynek podróżnych. Mają oni do dyspozycji nie tylko zadaszone miejsca do posilenia się i odpoczynku, są tu również miejsca zabaw dla dzieci i sporo nieźle utrzymanej zieleni. Jeśli w przyszłości zrealizowane zostaną przez BP wspomniane inwestycje, będzie to jedne z najładniejszych miejsc do relaksu dla podróżujących.

R.Poradowski