Rozmawiania i pisania na temat bezpieczeństwa na drogach nigdy za wiele. Choć w ostatnich latach obserwujemy pewien postęp, to jednak wciąż nam daleko do wielu krajów, gdzie bezpieczeństwo na drogach jest priorytetem.

W dniach 16-22 września br., w czasie trwania Europejskiego Tygodnia Mobilności, prowadzona jest akcja pod nazwą ROADPOL Safety Days (Dni Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego). Działania te koordynowane są przez Europejską Organizację Policji Ruchu Drogowego ROADPOL, przy wsparciu m.in. Komisji Europejskiej i Europejskiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (ETSC).

ROADPOL Safety Days to coroczna kampania Policji ruchu drogowego państw będących członkami ROADPOL oraz innych podmiotów z obszaru bezpieczeństwa ruchu drogowego, ukierunkowana na realizację założeń zgodnych z WIZJĄ ZERO – zero ofiar śmiertelnych w wypadkach drogowych.

Kampania przewiduje działania w całej Europie promujące bezpieczne zachowania oraz przestrzeganie przepisów ruchu drogowego, jak również podnoszące świadomość zagrożeń, jakie mogą napotkać użytkownicy dróg.

W promowanie działań na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego kolejny raz włączyła się firma Screen Network S.A. Na ponad 20 tys. ekranów rozmieszczonych w 553 miastach, m.in.: przy głównych ciągach komunikacyjnych, dworcach, stacjach paliw i centrach handlowych, wyświetla spoty reklamowe, których hasłem przewodnim jest: „Żyj i ratuj życie”.

Więcej informacji na temat kampanii na stronie: https://www.roadpolsafetydays.eu/

Źródło: BRD KGP

R.Poradowski