Burmistrz Rzgowa Mateusz Kamiński mówi wprost: – To życie wymusza zmiany organizacyjne w Urzędzie Miejskim. Od 1 marca bieżącego roku powstały dwa nowe referaty: ochrony środowiska, którym kieruje Magdalena Górska i referat zamówień publicznych kierowany przez Paulinę Skibę. Nie wykluczam powołania jeszcze jednego referatu – podatkowego.

Z roku na rok rośnie ranga problemów związanych z ochroną środowiska, co powoduje wzrost zadań realizowanych przez urzędników. Wcześniej właściwie ich działalność ograniczała się do wydawania decyzji środowiskowych, teraz urzędnicy zajmują się też wieloma innymi ważnymi sprawami, m.in. usuwaniem azbestu, wymianą starych „kopciuchów”, podłączeniami domostw do kanalizacji. Troska o ochronę środowiska wymusza dziś pracę z mieszkańcami, a nie tylko przedsiębiorcami. Dlatego zaistniała potrzeba stworzenia referatu zajmującego się tym szerokim wachlarzem spraw.

Podobnie jest w przypadku referatu zamówień publicznych, który przez lata zajmował się głównie budownictwem, teraz przybyło mu przetargów dotyczących np. gospodarki odpadami, zakupu kruszywa czy paliw. Te wszystkie przetargi wymagają nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale i wielkiej sumienności, wszak chodzi często o bardzo duże pieniądze.

Choć zmiany organizacyjne w magistracie spowodowały sporo zamieszania, zdaniem burmistrza były konieczne, by Urząd mógł należycie funkcjonować i wypełniać swoje obowiązki względem mieszkańców. – To wszystko odbywa się ewolucyjnie, a nie rewolucyjnie – sumuje M. Kamiński.

R. Poradowski