Takiej eksplozji inwestycji drogowych w gminie Rzgów jak w ostatnim dziesięcioleciu nie było nigdy w dziejach tego regionu. Nie dość że powstała długo oczekiwana droga ekspresowa S-8, która znakomicie służy też wielu innym miejscowościom Ziemi Łódzkiej (Pabianice, Łask, Zduńska Wola, Sieradz), to jeszcze przybyła autostrada A-1, będąca fragmentem wschodniej obwodnicy Łodzi. Te dwie ważne arterie sprawiły, że Rzgów jak Stryków stał się jednym z najważniejszych ośrodków drogowych w centrum Polski. Gdy ostatecznie zakończy się budowa ponad 60-kilometrowego odcinka A-1 w Łódzkiem, fragment tej autostrady w gminie Rzgów nabierze jeszcze większego znaczenia.

A to nie koniec planów drogowych w rzgowskim regionie. Na kontynuację czeka przedłużenie drogi ekspresowej S-8 w kierunku wschodnim (od węzła „Łódź Południe”, do Końskich). Niestety, rząd widzi inne priorytety i ta arteria będzie musiała poczekać na lepsze czasy. Za to niedługo powinna ruszyć budowa kilkukilometrowego przedłużenia łódzkiej Trasy „Górnej”, która połączy wybudowaną już do ul. Rzgowskiej arterię ze wspomnianą wschodnią obwodnicą Łodzi, czyli autostradą A-1. Dzięki kilku rondom i skrzyżowaniom na Trasie „Górnej” również gmina Rzgów zyska dodatkowe wygodne połączenie zarówno z A-1 jak i centrum Łodzi.

W samej gminie przydałaby się obwodnica Rzgowa, eliminująca ciężki ruch tranzytowy z centrum miasta, ale na tak kosztowną inwestycję przyjdzie zapewne jeszcze długo poczekać. W przyszłości obwodnica ta odciąży istniejącą trasę z Brójec do Pabianic i prawdopodobnie wyprowadzi ruch drogowy w kierunku Pabianic. Za to pewniejsza jest inna inwestycja – rondo na drodze krajowej Łódź –  Piotrków Trybunalski, na skrzyżowaniu tej arterii z ul. Rzemieślniczą. Obecnie finalizowany jest projekt tego ronda przygotowywany przez jedną z łódzkich firm.

Na zdjęciu: Rejon ulicy Rzgowskiej w Łodzi – tu na razie kończy się Trasa „Górna”, której planowane przedłużenie ułatwi także komunikację mieszkańcom gminy Rzgów

R.Poradowski