Ku końcowi zbliża się budowa łódzkiego ringu, czyli wielkiej obwodnicy Łodzi, służącej także znakomicie takim małym miejscowościom jak Rzgów czy Konstantynów Łódzki. Po oddaniu do użytku ostatniego odcinka S-14 i połączeniu tej arterii z autostradą A-2 mieszkańcy naszego regionu będą mieli do dyspozycji wielką 100-kilometrową obwodnicę z możliwością jazdy we wszystkich kierunkach kraju.

Czy ta wielka obwodnica będzie wyposażona w cała niezbędną dla kierowców i podróżnych infrastrukturę drogową? Na razie nie, bo inwestorzy dbają, by w pierwszym rzędzie powstały MOP (miejsca obsługi podróżnych) i parkingi, a później stacje paliwowe, placówki gastronomiczne. Dlatego przeciąga się w czasie budowa stacji paliwowej i baru w MOP „Guzew” przy drodze ekspresowej S-8, niedaleko Rzgowa. Jak nas poinformował rzecznik prasowy łódzkiego Oddziału GDDKiA Maciej Zalewski, do lipca przyszłego roku ma być gotowy projekt zagospodarowania wspomnianego MOP przez BP, a do wiosny następnego roku powstaną wspomniane obiekty, na które czekają podróżni.

Zarówno S-8 jak i A-1 w rejonie Łodzi oraz Rzgowa to dziś bardzo ruchliwe i obciążone arterie. Gdy kilka lat temu oddawano do użytku wspomnianą drogę ekspresową i początkowo ruch na niej był mizerny, niektórzy mawiali, że nie opłaca się wznosić ani stacji paliwowych, ani obiektów gastronomicznych. Obecnie sytuacja jest inna – na parkingach MOP „Guzew” po obu stronach S-8 stoją dziesiątki TIR i wiele pojazdów osobowych.

R.Poradowski