Czas biegnie bardzo szybko, w natłoku zdarzeń wydaje nam się, że nowoczesne drogi w rejonie Łodzi istnieją od niedawna, tymczasem… Tak, tak – budowa drogi ekspresowej S-8 w rejonie Rzgowa ruszyła 27 października dziesięć lat temu, a autostrada A-2 w rejonie Zgierza ma już… 15 lat. Na tej ostatniej, między węzłami „Stryków” i „Emilia”, ruszają właśnie roboty modernizacyjne zapowiadane kilka miesięcy temu.

– Podpisaliśmy właśnie umowę na remont tego 20-kilometrowego fragmentu trasy, który wykona firma „Strabag” – informuje rzecznik prasowy łódzkiego Oddziału GDDKiA Maciej Zalewski. – Prace będą podzielone na dwa etapy i łącznie potrwają około roku. Pierwszy etap robót obejmuje odcinek od węzła „Emilia” do węzła „Zgierz” (wraz z węzłami) i będzie realizowany w tym roku, drugi etap to odcinek od węzła „Zgierz” do węzła „Stryków” (bez węzłów) i będzie wykonywany w roku przyszłym. W ramach prac zostaną wymienione wyeksploatowane warstwy konstrukcyjne: na jezdni południowej (w kierunku Warszawy), warstwa ścieralna i warstwa wiążąca, przy czym dodatkowo będzie tu zastosowana siatka wzmacniająca, zaś na jezdni północnej (w kierunku Poznania) wymianie będzie podlegała tylko warstwa ścieralna. 

W trakcie prowadzonych prac z eksploatacji będzie wyłączona jedna jezdnia, a ruch dwukierunkowy będzie odbywał się po drugiej jezdni. Po zakończeniu prac ruch zostanie przeniesiony na wyremontowaną jezdnię, a prace rozpoczną się na drugiej jezdni. 

Wykonawca na przeprowadzenie remontu ma 12 miesięcy od chwili podpisania umowy. Prace muszą rozpocząć się najpóźniej w ciągu 10 dni od chwili przekazania placu budowy, przy czym na odcinku od węzła „Emilia” do węzła „Zgierz”, zgodnie z umową muszą się zakończyć do 30 listopada tego roku. Wznowienie prac nastąpi 1 marca 2022 roku. 

Koszt całego przedsięwzięcia to blisko 50,7 mln złotych. Wykonawca udziela 96-miesięcznej gwarancji na wykonaną pracę. Przekazywany do remontu odcinek autostrady A-2 użytkowany jest już od 2006 roku.

R.Poradowski