Aż sześciu wykonawców przystąpiło do konkursu ofert na budowę prawie 4-kilometrowej obwodnicy Srocka w ciągu wspólnego przebiegu dróg krajowych 12 i 91. W kwocie ok. 107 mln zł zmieścili się czterej potencjalni wykonawcy, ale najtańsza ofertę złożył „Budimex”. Teraz komisja przetargowa będzie analizować poszczególne oferty, by wybrać jedną z nich, co ma nastąpić na początku przyszłego roku. Obwodnica ułatwi jazdę rzgowianom i łodzianom w kierunku Piotrkowa Trybunalskiego i w kierunku południowo-wschodniej części kraju.
Wspomniana arteria to jedna z pięciu rządowych obwodnic w naszym województwie, pierwsza pod względem zawansowania prac projektowych. Na obwodnice czekają od lat głównie mieszkańcy Srocka, ale i kierowcy, bowiem przejazd przez osadę jest trudny i niebezpieczny, Objazd miejscowości skróci także czas przejazdu, co ma olbrzymie znaczenie w obliczu rosnącego z roku na rok ruchu pojazdów. Obwodnica nie tylko pomoże mieszkańcom Srocka, ale też będzie wspomagała pobliską autostradę A-1, a także ekspresówkę S-8.
Kilka lat temu wybrano zachodni wariant przebiegu obwodnicy, będzie miała dwa pasy ruchu (po 3,5 m. szerokości), a parametry jezdni umożliwią przejazd najcięższych pojazdów. Wjazd na obwodnicę od strony północnej odbywać się będzie na rondzie. Umożliwi to korzystna modyfikację ruchu w tym rejonie. Kiedy będziemy mieli szanse przejechania nową arterią? Wykonawca będzie miał 34 miesiące na wykonanie zadania, w tym 17 miesięcy na prace projektowe wraz z uzyskaniem decyzji ZRID. Do 2030 roku planuje się zbudowanie pozostałych 4 obwodnic w Łódzkiem: Brzezin, Błaszek, Łowicza i Wielunia.
Oto firmy (podajemy je za inwestorem), które biorą udział w przetargu na budowę obwodnicy Srocka:
1. PORR – 89 253 720,00 zł
2. BUDIMEX – 81 899 506,95 zł
3. STRABAG – 107 944 429,55 zł
4. Mosty Łódź, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów ERBEDIM – 88 669 527,65 zł
5. PBI INFRASTRUKTURA, Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych,
PBI WMB 129 365 423,74 zł
6. MIRBUD, KOBYLARNIA – 89 161 632,26 zł
Ryszard Poradowski