Aura sprzyja budowniczym ostatniego odcinka Trasy „Górna”. 7-kilometrowy fragment tej ważnej arterii łączącej centrum Łodzi z autostradą A-1 realizuje miasto Łódź i województwo. Nową drogą pojedziemy w połowie 2023 roku.

Jak twierdzi dyr. Zarządu Inwestycji Miejskich Agnieszka Kowalewska-Wójcik, inwestycja przebiega zgodnie z harmonogramem, w końcu sierpnia zaawansowanie prac wynosiło 25 proc. Na ukończeniu były wówczas roboty związane ze wzmocnieniem podłoża, położeniem warstwy mrozoochronnej i odwodnieniem drogi. Obecnie kontynuowane są prace ziemne i brukarskie oraz przy budowie kanalizacji i wodociągu. Usuwane są też kolizje elektroenergetyczne i gazowe. W rejonie ulicy Rzgowskiej, w pobliżu jedynego w Łodzi trzypoziomowego skrzyżowania, powstaje odprowadzenie wód z terenu budowanej trasy.

Nowa trasa będzie mieć po jednym pasie ruchu w każdą stronę, na czterech skrzyżowaniach powstaną ronda, będą chodniki po obu stronach oraz drogi dla rowerów. Inwestor obiecuje posadzenie 3 tys. drzew oraz ponad 22 tys. krzewów. Oba odcinki finansowane są z budżetu UE, państwa i samorządów.  Arteria umożliwi uruchomienie terenów inwestycyjnych o powierzchni blisko 44 ha, na razie firma „Amazon” wybudowała magazyny o pow. ponad 70 tys. m kw.

Trzeci etap tej inwestycji drogowej wiąże się także ze rzgowską gminą nie tylko drogami dojazdowymi i rondami, które z pewnością usprawnią komunikację, ale i perturbacjami przy granicy ze Starowa Górą. Na pewnym odcinku trasa przebiega zaledwie kilkadziesiąt metrów od zabudowań Starowej Góry, dlatego mieszkańcy domagają się ekranów dźwiękochłonnych. Niestety, inwestor, czyli miasto Łódź, na razie nie chce nawet rozmawiać na ten temat, licząc zapewne na korzystne wyniki pomiarów hałasu po oddaniu trasy do użytku i uniknięcie budowy ekranów akustycznych.

Fot. Inwestor Łódź

R.Poradowski