Gazeta Rzgowska

Pandemia, urzędnicza mitręga? OSTATNI ETAP BUDOWY TRASY „GÓRNEJ” – JAK PO GRUDZIE

Opóźnia się rozpoczęcie realizacji ostatniego, trzeciego, odcinka Trasy „Górna” – od ul. Rzgowskiej w Łodzi do węzła na autostradzie A-1. Już w poprzednim miesiącu mieliśmy poznać wykonawcę dłuższego fragmentu ośmiokilometrowej arterii realizowanego przez Łódź, jednakże do dziś panuje cisza w tej sprawie. Zapewne za jakiś czas dowiemy się, że wszystkiemu winna jest pandemia…

Ośmiokilometrowy ostatni fragment Trasy „Górna” realizowany będzie przez dwa podmioty: miasto Łódź i Urząd Marszałkowski. Wiosną dowiedzieliśmy się, że na budowę łódzkiego fragmentu o długości ponad 7 km. wpłynęło 8 ofert, a miasto przeznaczyło na realizację tej inwestycji maksymalnie 128,3 mln zł. Która z firm ostatecznie wygrała przetarg? – jeszcze nie wiemy.

Ostatni fragment trasy to już nie dwujezdniówka, lecz jedna jezdnia. Na łódzkim fragmencie przewidziano kilka rond, m.in. Nowe Górki, Bronisin, Brójecka. Na trasie znajdzie się też duże dwujezdniowe rondo turbinowe na skrzyżowaniu Trasy „Górna” z ul. św. Rafała Kalinowskiego. Nowa arteria zyska połączenie z drogami w gm. Rzgów.

Władze Łodzi zapowiadały, że w 2021 roku arteria będzie gotowa, a ponieważ pojawiają się kolejne opóźnienia, należy sądzić, że i 2023 rok jest mało realny, jeśli idzie o finał inwestycji.

R.Poradowski