Na tzw. starej trasie z Łodzi przez Rzgów do Piotrkowa Trybunalskiego Srock stanowi wyjątkowo „wąskie gardło” i jest miejscem wielu kolizji oraz wypadków. Wielu kierowcom przejazd przez centrum tej miejscowości kojarzy się z koszmarem. Planowana obwodnica z pewnością zlikwiduje te problemy, ale na jej wybudowanie musimy jeszcze poczekać kilka lat. Z czterech tego typu inwestycji w Łódzkiem, planowanych w ramach rządowych 100 obwodnic, właśnie ta Srocka jest już najbardziej zaawansowana. Mowa oczywiście o procesie przygotowawczym.

Obecnie trwa przygotowanie wstępnej dokumentacji projektowej dla czterech obwodnic: Błaszek, Brzezin, Wielunia i Łowicza.  Zakończono już etap studium korytarzowego i wykonano pomiary ruchu. Odbyły się również spotkania z mieszkańcami zainteresowanymi maksymalnym odsunięciem obwodnicy od zabudowań mieszkalnych, jak to jest np. w przypadku Srocka. Obecnie powstaje  studium techniczno- ekonomiczno-środowiskowe z elementami koncepcji programowej, których celem jest wskazanie optymalnego wariantu przebiegu drogi i uzyskanie decyzji środowiskowej. Zakładamy, że nastąpi to na przełomie roku 2022 i 2023. Realizacja obwodnic Błaszek, Brzezin, Wielunia i Łowicza przewidywana jest na lata 2027-2029. 

W przypadku obwodnicy Srocka, najbardziej zaawansowanej jeśli idzie o proces przygotowawczy, od sierpnia 2021 roku gotowa jest już decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach. Realizowany będzie jeden z trzech wariantów przebiegu obwodnicy (tzw. zachodni). Trasa omijająca  centrum zatłoczonego Srocka będzie miała długość ok. 3,8 km. Planowane lata realizacji tej obwodnicy to 2025 – 2028.

R.Poradowski