Wreszcie doczekaliśmy się rozpoczęcia ostatniego etapu budowy Trasy „Górna” – od ulicy Rzgowskiej w Łodzi aż do węzła na autostradzie A-1. Nowym siedmiokilometrowym odcinkiem, zamykającym realizację tej ważnej inwestycji komunikacyjnej, pojedziemy w 2023 roku. Ostatni fragment arterii ułatwi podróżowanie także mieszkańcom rzgowskiej gminy, a stanie się to możliwe dzięki dojazdówce z rejonu Grodziska i Konstantyny.

Trzeci i ostatni etap tej inwestycji drogowej miał już być gotowy w ubiegłym roku. Niestety, wszystko opóźniło się, a całą winę zwalono na koronawirusa i pandemię.  Ostatecznie mimo licznych przeszkód wyłoniono dwóch wykonawców, którzy zrealizują dwa fragmenty trasy: jeden finansowany przez miasto Łódź (firma „Strabag) – o długości ponad 5 km, drugi zaś przez Urząd Marszałkowski („Budimex) – ponad 2 km.

– Planowaliśmy start prac w lutym, ale nie czekamy i zaczynamy w styczniu. Harmonogram prac został zatwierdzony. Wykonawca od poniedziałku, 31 stycznia, zaczyna organizację zaplecza i placu budowy. W połowie tygodnia zobaczymy na budowie pierwszych archeologów, w dalszej kolejności pojawi się ciężki sprzęt – mówi Agnieszka Kowalewska-Wójcik, dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich. Łódzki fragment arterii kosztować będzie 128,5 mln zł, z czego połowę dofinansuje Unia Europejska. Na odcinek wojewódzki trzeba będzie wydać ponad 28 mln zł.

Zakończenie III etapu przyniesie nie tylko korzyści komunikacyjne dla kierowców i podróżnych (sprawne połączenie z centrum Łodzi, odciążenie ul. Kolumny i trasy na Piotrków, ale i gospodarcze. Wzdłuż nowej arterii znajdują się tereny pod ewentualne inwestycje. W rejonie ul. Rzgowskiej powstał już potężny obiekt „Amazona” (70 tys. m kw.), a to dopiero I etap tej inwestycji.

R.Poradowski