Na taką wiadomość czekaliśmy kilka lat: 12 bm. podpisano umowę na realizację III etapu budowy Trasy „Górna”, łączącej Łódź z autostradą A-1.7-kilometrowy odcinek rozwiąże wiele problemów komunikacyjnych. 5-kilometrowy fragment tej nowej arterii realizowany będzie przez doświadczoną firmę „Strabag”. – To doświadczona i sprawdzona firma. Jestem przekonana, że ta inwestycja zostanie terminowo i fachowo zrealizowana – powiedział Agnieszka Kowalewska-Wójcik, dyr. Zarządu Inwestycji Miejskich w Łodzi.

 Z deklaracji ZIM i wykonawcy wynika, iż pierwsze roboty rozpoczną się jeszcze tej zimy, na przełomie stycznia i lutego. Ponad  2-kilometrowy pozostały odcinek – od granic miasta do węzła na A-1, biegnący śladem drogi powiatowej – realizować będzie Zarząd Inwestycji Wojewódzkich. Łódzki fragment trasy ma kosztować 128,5 mln zł, z czego 62,4 mln zł stanowić będzie dofinansowanie unijne, a państwo dołoży 12,5 mln zł. Wojewódzki odcinek (2,3 km) zbuduje „Budimex”, a inwestycja pochłonie ponad 27 mln zł. Cały fragment  przewidziany do realizacji w ramach III etapu  ma być gotowy w połowie przyszłego roku.

Zakończenie budowy Trasy „Górna” to nie tylko wygodniejszy dojazd do centrum Łodzi i odciążenie m.in. zatłoczonej dziś ul. Kolumny, ale i skomunikowanie  ponad 40 ha nowych terenów inwestycyjnych.  Powstał tu już potężny obiekt „Amazona” (o pow. 70 tys. m kw.), stanowiący pierwszy etap tej inwestycji będącej docelowo wielkim centrum dystrybucyjno-magazynowym.

Co prawda ostatni fragment trasy składać się będzie tylko z jednej szerokiej jezdni, a nie dwóch, jak to jest np. na odcinku od centrum Łodzi do ul. Rzgowskiej, ale za to powstanie kilka rond, trasa dla rowerzystów, planuje się też posadzić m.in.  sporo drzew różnych gatunków i krzewów. Jeśli wykonawcy zadbają o dobrą jakość robót,  w połowie przyszłego roku pojedziemy wygodną trasą z centrum Łodzi do A-1. Gmina Rzgów dzięki planowanym nowoczesnym skrzyżowaniom zyska dodatkowe wygodne połączenia zarówno z Łodzią jak i autostradą.

R.Poradowski