Dotychczasowa łagodna zima sprzyja budowniczym III etapu Trasy „Górna”. Po podpisaniu w styczniu umowy przez gospodarzy Łodzi z firmą „Strabag”, już następnego miesiąca ruszyły roboty przygotowawcze. W rejonie ulicy Rzgowskiej, gdzie znajduje się wielopoziomowe skrzyżowanie, widać sporo pracującego sprzętu i szeroko zakrojone roboty ziemne.
Cały ponad 7-kilometrowy odcinek realizowany w ramach III etapu podzielony został na dwa fragmenty: jeden finansuje Łódź (od ul. Rzgowskiej do do granic miasta), drugi zaś województwo (od granic Łodzi do węzła na terenie gm. Brójce). Nowa arteria nie tylko połączy miasto z autostradą A-1 i odciąży zatłoczoną ul. Kolumny i Józefów, ale i ułatwi obsługę nowych terenów inwestycyjnych o pow. ponad 40 ha. Ten ponad 7-kilometrowy odcinek „Górnej” będzie posiadać po jednym pasie ruchu w każdą stronę, zaś na czterech skrzyżowaniach z drogami lokalnymi powstaną ronda. Lepsze niż dotąd połączenie z nowa arterią i A-1 zyskają mieszkańcy gminy Rzgów.
Opóźniona realizacja III etapu Trasy „Górna” kosztować ma łącznie 128,5 mln zł, z czego 62,4 mln zł pochodzić będzie ze wsparcia unijnego, budżet państwa dołoży jedynie 12,5 mln zł. Zakończenie budowy w 2023 roku oznaczać będzie jednocześnie sfinalizowanie „Trasy „Górna”.
Fot. UMŁ
R.Poradowski