Jak po grudzie przebiegają przygotowania ostatniego etapu budowy Trasy „Górna” – pisaliśmy niedawno w „Gazecie Rzgowskiej”. Niestety, okazało się, że nie myliliśmy się. Marszałek województwa z powodów formalnych zwleka z podpisem dokumentu przyznającego miastu Łódź dotacji wysokości ponad 60 mln zł na realizację inwestycji. Tymczasem, przypomnijmy, arteria ta miała być gotowa już w ubiegłym roku, ale wszystko się opóźniło z powodu biurokratycznej mitręgi.
Oficjalnie przygotowania spowolniło uzyskanie decyzji środowiskowych, niektórzy urzędnicy mówią o pandemii. Faktem jest, że inwestycja, na którą czekają zmotoryzowani od kilku lat czeka na kontynuację. Dziś Trasa „Górna” kończy się na ulicy Rzgowskiej, niedaleko ICZMP, jeśli zostanie przedłużona – Łódź zyska dogodne połączenie z A-1, podobnie zresztą jak i gmina Rzgów.
Zarząd Dróg Wojewódzkich, który będzie realizował 2-kilometrowy fragment od ul. Kalinowskiego do węzła „Górna” na A-1 podpisał w tych dniach umowę z „Budimeksem”. Ten odcinek Trasy „Górna” kosztować ma 27 mln zł. Jak podaje Marcin Nowicki, rzecznik ZDW podległego Urzędowi Marszałkowskiemu Województwa Łódzkiego, pierwsze roboty powinny ruszyć na przełomie stycznia i lutego 2022 roku. Z kolei Zarząd Inwestycji Miejskich podległy Urzędowi Miasta Łodzi wykonawcę swojego odcinka – firmę „Strabag’ wyłonił już we wrześniu, ale z powodu zwlekania z podpisem przez marszałka nie może uruchomić inwestycji. „Strabag” wykona odcinek od ul. Rzgowskiej do ul. Kalinowskiego za 128 mln zł.
R.Poradowski




