To dobra wiadomość nie tylko dla mieszkańców Rzgowa i Łodzi jadących przez Srock w kierunku Piotrkowa Trybunalskiego. Łódzki Oddział GDDKiA podpisał umowę na projekt i budowę obwodnicy Srocka w ciągu dróg krajowych nr 12 i 91. Wykonawcą tej inwestycji będzie firma „Budimex”. To pierwsza z pięciu tras w województwie łódzkim, objętych rządowym programem budowy 100 obwodnic, wchodząca w fazę realizacji.

Jak już pisaliśmy, obwodnica o długości 3,7 km i jednej jezdni z dwoma pasami ruchu ominie Srock od strony zachodniej. Będą z niej mogły skorzystać najcięższe pojazdy (11 ton na oś). Wykonawca na realizację inwestycji ma 34 miesiące, w tym 17 miesięcy na prace projektowe i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Do okresu realizacji nie będą wliczane okresy zimowe (16 grudnia – 15 marca). Obwodnica powstanie w ciągu wspólnego przebiegu dróg krajowych nr 12 i 91 na odcinku między węzłem „Tuszyn” (A-1/DK-12/91) i Piotrkowem Trybunalskim. W ciągu doby przez centrum Srocka przejeżdża ponad 20 tys. pojazdów, co jest uciążliwe dla mieszkańców i stwarza olbrzymie zagrożenie. Nowa droga poprawi więc bezpieczeństwo zarówno mieszkańców jak i kierowców.

Jak informuje GDDKiA w Łodzi, wyprowadzenie ruchu ciężkiego i tranzytu z centrum Srocka to zaledwie jedna z wielu korzyści wynikających z budowy obwodnicy. Jej północny kraniec, znajdujący się w odległości około kilometra od węzła „Tuszyn” na przecięciu autostrady A-1 z DK-12/91, zwieńczony zostanie rondem. To niesłychanie ważny element uzupełniający brakujące kierunki przejazdu na wspomnianym węźle. Pozwoli jadącym od strony Głuchowa zawrócić i wyjechać na autostradę A-1 w kierunku Gdańska, co dotychczas było niemożliwe. Znacznie poprawi to układ komunikacyjny, zwłaszcza ze względu na duże natężenie ruchu ciężkiego. 

Ryszard Poradowski