Ta inwestycja drogowa ma duże znaczenie dla tych wszystkich, którzy podążają np. z Łodzi i Rzgowa do Piotrkowa Trybunalskiego starą trasą, przez Srock. Jak już informowaliśmy, budowa obwodnicy Srocka znalazła się w rządowym programie budowy 100 tego typu obwodnic. Niedawno zakończyły się konsultacje społeczne, które pozwoliły ostatecznie wybrać jeden z kilku wariantów przebiegu obwodnicy. Dodajmy, że to jedyna tego typu inwestycja w pow. piotrkowskim, która znalazła się na liście wspomnianego rządowego programu.

Na uciążliwości związane z przejazdem przez Srock, szczególnie ciężkich pojazdów, od dawna skarżyli się zarówno kierowcy jak i mieszkańcy tej miejscowości. Dochodziło tu do kolizji i niebezpiecznych wypadków. Skarżono się także na spękania murów spowodowane przez ciężkie pojazdy. Obwodnica ma poprawić bezpieczeństwo i usprawnić przejazdy, odciążając jednocześnie ruch w centrum Srocka.

Inwestor, czyli GDDKiA zapewnił najbardziej zaangażowanych w konsultacje rolników mających działki w miejscu przebiegu p[projektowanej obwodnicy, że podzielone w wyniku budowy pola będą mieć dojazd do dróg publicznych za pomocą dróg wewnętrznych i gminnych. Z takiego rozwiązania zadowolony jest także wójt gminy Moszczenica Marceli Piekarek. Dziś już wiadomo, że powstanie też czterozjazdowe rondo na trasie 91/12 w okolicach zakładu stolarskiego w Srocku, co pozwoli odciążyć od ciężkiego sprzętu budynki znajdujące się w tej miejscowości.  Kiedy ruszy ta inwestycja drogowa? – na razie nie wiadomo.

Choć zakończono niedawno budowę A-1, łącznie ze modernizowanym fragmentem od węzła „Tuszyn” do okolic Częstochowy, to jednak nie można zapominać o innych alternatywnych drogach w regionie. Właśnie wspomniana trasa 91,12 do takich należy. Obwodnica Srocka z nowym rondem stanowić będzie znaczne usprawnienie przejazdów, podobnie jak czekająca na zielone światło budowa ronda w rejonie rzgowskiego Miasta Mody „Ptak”.

R.Poradowski