Sprawdzają się prognozy sprzed lat mówiące o tym, że nowe arterie komunikacyjne, takie jak autostrady A-1 i A-2, drogi ekspresowe S-8 czy S-14, uaktywnią inwestycyjnie tereny w promieniu 5 km. Ten proces obserwujemy już od dłuższego czasu m.in. w rejonie Łodzi, ale i Rzgowa, Brójec czy Tuszyna. Łódź dzięki położeniu na skrzyżowaniu najważniejszych polskich drogowych arterii komunikacyjnych staje się centrum wielkich firm magazynowo-logistycznych. Z koniunktury korzysta także gmina Tuszyn, w której w lutym 2020 roku ruszyło wielkie centrum sprzedażowe „Zalando” (130 tys. m kw. hala), a niedawno w Głuchowie wmurowano kamień węgielny pod centrum logistyczno-magazynowe czeskiej firmy „Notino”, będącej największym w Europie sklepem internetowym z perfumami i kosmetykami.

Choć w branży magazynowo-logistycznej obserwuje się niewielki zastój, widać już „światełko w tunelu”, co najlepiej potwierdzają nowe inwestycje, choćby „Hillwood Łódź II” o pow. 97 tys. m kw., „Panatoni” w Kruszowie czy „Notino” w Głuchowie. Ten ostatni dla Czechów realizuje „Fortpress”. W rzgowskiej gminie też znajduje się ponad 200 ha w tzw. strefie aktywności gospodarczej, czekających na inwestorów. Ożywienie inwestycyjne tych terenów związane jest jednak z budową ronda na drodze krajowej Łódź – Piotrków Trybunalski, co być może nastąpi już w najbliższych latach. W samym Rzgowie pojawił się wreszcie inwestor w „Makro” i prawdopodobnie powstaną tu magazyny na wy najem.  Czy to samo stanie się niedługo na terenie przy ul. Katowickiej, od kilku lat czekającym na inwestora?

Aczkolwiek rzgowska gmina nie dysponuje tak wielkimi terenami inwestycyjnymi jak sąsiednia gmina Tuszyn, znajduje się tu jeszcze sporo atrakcyjnych działek, które mogą być wykorzystane na mniejsze centra magazynowo-logistyczne.

R.Poradowski