Wydawać by się mogło, że urządzenie własnego sklepu czy stoiska handlowego to sprawa prosta. Tak nie jest, a przekonać się o tym można choćby analizując efekty sprzedaży. Klienci wbrew pozorom zwracają uwagę nie tylko na gustownie urządzoną witrynę czy porządek w sklepie, ale nawet na panująca w nim atmosferę i temperaturę czy czytelne oznakowanie towaru. Ważne są także przemyślane tworzenie zestawów, stref. A taki detal jak muzyka? Okazuje się, że też jest istotny, ale musi współgrać z tym, co chcemy zaoferować klientowi.

Niektórym się wydaje, że nie ma większego znaczenia grafika w naszym sklepie czy… obecność manekinów. Jest akurat odwrotnie, ale i tu potrzebne jest myślenie oraz cel, jaki chcemy osiągnąć. I musimy wybrać: manekin pełny, popiersie czy np. nogi. Bo manekin w sklepie czy na naszym stoisku to nie martwy przedmiot, a coś, co nadaje charakter, tworzy klimat.

Zapewne o tym wszystkim wiecie, Państwo, doskonale, ale garść tych „oczywistych oczywistości” przypomniano podczas szkoleń zorganizowanych w czwartek, w kolejnym dniu wielkiej imprezy promocyjno-handlowej „Ptak Premiery” w Hali Północnej Miasta Mody. Wielu wystawców i wytwórców interesowało się też drukiem na tkaninie, projektowaniem witryn sklepowych, aranżacją butiku, ekspozycją towarów i oryginalnym oznaczaniem i zdobieniem odzieży. W piątek (19 maja) ciąg dalszy szkoleń i warsztatów – początek o godz. 9.

R.Poradowski