Program „Polski Bon Turystyczny” w obliczu pandemii okazał się bezprecedensowym wsparciem dla polskich rodzin i przedsiębiorców związanych z branżą turystyczną. Skorzystała na nim również „Mandoria”.
Program obowiązywał od 1 sierpnia 2020 r. do 31 marca 2023 r. W tym czasie z oferty turystycznej ponad 28 tysięcy podmiotów zarejestrowanych w bazie „Polskiego Bonu Turystycznego” skorzystało 7 273 492 dzieci, w tym 220 236 dzieci z niepełnosprawnościami. Do podmiotów z krajowej branży turystycznej przez cały okres trwania programu trafiły ponad 3,3 miliardy złotych. Liderem wśród przedsiębiorców realizujących program w województwie łódzkim został Park Rozrywki „Mandoria”.
– Bardzo cieszymy się, że tak wiele rodzin zdecydowało się wykorzystać swoje bony turystyczne do zakupienia biletów wstępu do naszego parku rozrywki – mówi Daniel Zieliński, park manager Mandorii. – „Polski Bon Turystyczny” pozwolił pozyskać nam nowych gości i umożliwił wielu rodzinom odwiedzenie „Mandorii”, co bez Programu być może nie byłoby możliwe.
Największe zainteresowanie „Polskim Bonem Turystycznym” zanotowano od lipca do sierpnia 2021 r., kiedy to zrealizowano ok. 31 proc. wszystkich transakcji, a kwota, którą zapłacono, stanowiła ponad 34 proc. środków wydatkowanych z tytułu realizacji płatności bonami. Kolejny duży skok w liczbie transakcji i w kwocie płatności zanotowano w okresie wakacyjnym 2022 r. i w marcu 2023 r. – czyli w ostatnim miesiącu obowiązywania programu.
Z danych ZUS wynika, że w przypadku płatności za imprezy turystyczne (np. parki rozrywki i touroperatorzy organizujący wycieczki, obozy, kolonie itp.) prym wiodło woj. mazowieckie (100,6 mln zł). Na drugim miejscu znalazło się woj. małopolskie (79,4 mln zł), na trzecim – woj. łódzkie (49,8 mln zł), na czwartym – woj. zachodniopomorskie (42,4 mln zł).
I.Buchcic