Wreszcie coś drgnęło w sprawie budowy ostatniego podcinka Trasy „Górna”. Według zapowiedzi gospodarzy Łodzi, już niedługo ruszyć ma budowa tego III fragmentu długo oczekiwanej arterii, łączącego rejon ulicy Rzgowskiej w Łodzi z węzłem „Łódź Górna” autostrady A-1. Dogadano się wreszcie z Urzędem Marszałkowskim w sprawie finansowania inwestycji, co opóźniało początek robót. Dzięki tej arterii Łódź zyska dodatkowe połączenie z najważniejszą w kraju autostradą, a jednocześnie odetchną nieco mieszkańcy zatłoczonych ulic Kolumny i Józefów.
Jeśli spełnią się obietnice Zarządu Inwestycji Miejskich, (pilotuje budowę 5-kilometrowego fragmentu Trasy „Górna”), firma „Strabag” jeszcze tej zimy rozpocznie realizacje inwestycji od węzła w rejonie ul. Rzgowskiej do granic miasta. Z kolei dwukilometrowy fragment zrealizowany zostanie przez firmę wyłoniona przez Urząd Marszałkowski.
Ostatni etap budowy Trasy „Górna” to nie tylko rozwiązanie jednego z najtrudniejszych problemów komunikacyjnych Łodzi, ale też zaktywizowanie gospodarcze dużych terenów wzdłuż tej arterii. Choć inwestycja ma być gotowa w 2023 roku, powstało już w rejonie trasy wielkie centrum logistyczne „Amazona” (ponad 70 tys. m kw.), które ma być jeszcze rozbudowywane. Trasa „Górna” usprawni też połączenie gminy Rzgów z centrum Łodzi i A-1.
R.Poradowski



