Kia Corporation (Kia) przedstawiła najnowsze informacje na temat przyszłych strategii w ramach wydarzenia Kia CEO Investor Day, które odbyło się w Seulu w Korei. Kia zaktualizowała swoją średnio- i długoterminową strategię biznesową, koncentrując się na elektryfikacji. Zaktualizowany cel sprzedaży Kia na 2030 rok wynosi 4,3 miliona samochodów, z czego 2,38 miliona egzemplarzy będą stanowić auta zelektryfikowane.

Sprzedaż samochodów marki Kia w 2030 roku, która ma wynieść 4,3 miliona egzemplarzy, jest o 34,4 procent wyższa niż jej planowana sprzedaż w 2023 roku, która powinna osiągnąć poziom 3,2 miliona samochodów. Kia planuje również zostać wiodącą marką na świecie w segmencie samochodów elektrycznych, zwiększając udział sprzedaży samochodów zelektryfikowanych do 55 procent (2,38 miliona sztuk) w 2030 roku. Oznacza to wzrost sprzedaży samochodów marki Kia na świecie o 7,5 procent (300 000 egzemplarzy) w stosunku do celu na 2030 rok ogłoszonego w 2022 roku. Cel sprzedaży samochodów zelektryfikowanych wzrósł przy tym o 15,5 procent (320 000 sztuk).

„W 2021 roku Kia przeszła transformację nazwy, logo, modeli i designu, a także strategii. W rezultacie wartość marki znacznie się poprawiła, pomagając nam zdobyć wiele nagród na kluczowych rynkach” – mówi Ho Sung Song, prezes i dyrektor generalny Kia. „Aby zostać dostawcą rozwiązań z zakresu zrównoważonej mobilności, Kia musi kontynuować wysiłki na rzecz wzmocnienia tożsamości marki oraz ustanowienia innowacyjnego i zorientowanego na klienta modelu biznesowego”.

Do 2027 roku Kia planuje rozbudować gamę samochodów elektrycznych do 15 modeli, włącznie z flagowym EV9, który zaprezentowano niedawno. To o jeden model więcej niż ogłoszono rok wcześniej.

Kia nadal będzie wdrażać nowe technologie i stosować funkcje łączności we wszystkich nowych modelach, które będą wprowadzone na rynek po 2025 roku, umożliwiając klientom aktualizację oprogramowania i optymalizację osiągów za pośrednictwem aktualizacji OTA. Jeśli chodzi o jazdę autonomiczną, EV9 będzie wyposażone w HDP (Highway Drive Pilot), czyli w warunkową technologię jazdy autonomicznej na poziomie trzecim, która w określonych warunkach umożliwia kierowcy prowadzenie pojazdu bez użycia rąk. W 2026 roku Kia planuje wprowadzić technologię HDP2, która w określonych warunkach będzie umożliwiała jazdę bez kontrolowania sytuacji na drodze.

EV9, zaprezentowane w marcu tego roku, ma dysponować zasięgiem ponad 541 km. System ultraszybkiego ładowania prądem o napięciu 800 V pozwala doładować akumulator do poziomu, który wystarcza do przejechania 239 km w około 15 minut. SUV o imponującej stylistyce ma rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,4 sekundy w przypadku modelu Long Range z napędem na tylne koła lub w 8,2 sekundy w przypadku standardowej wersji z napędem na tylne koła i 6,0 sekundy (lub 5,3 sekundy z opcjonalną funkcją Boost) w wersji z napędem na cztery koła.

W Europie Kia planuje produkować małe i średnie samochody elektryczne, ponieważ są one głównymi motorami sprzedaży w tym regionie. Do 2040 roku Kia planuje w pełni przejść na energię ze źródeł odnawialnych w miejscach pracy na świecie i osiągnąć 100-procentową elektryfikację gamy modeli na czterech kluczowych rynkach (Korea, USA, Europa i Chiny).

Kia przedstawiła cel sprzedaży na 2023 rok wynoszący 3,2 miliona samochodów, co oznacza wzrost o 10,3 procent w porównaniu z wynikiem uzyskanym w poprzednim roku i osiągnięcie 4-procentowego udziału w rynku motoryzacyjnym na świecie. Wzrost na takim poziomie oznacza, że Kia rośnie szybciej niż rynek motoryzacyjny na świecie.

R.Poradowski